Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 21 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Metoda ACFS a její využití v různých kulturách
Šetková, Lucie ; Morávková Krejčová, Lenka (vedoucí práce) ; Rázgová, Lenka (oponent)
Práce se zabývá metodou s názvem Dynamické testování kognitivních funkcí u dětí (ACFS) a možnostmi jejího využití v Česku a dalších kulturách. Teoretická část nejdříve krátce představí principy dynamického vyšetření, a pak se zaměřuje na metodu ACFS, průběh vyšetření a subškály, na kterých je dítě hodnoceno. Dále rozebírá možnosti využití ACFS jak pro diagnostické, tak pro výzkumné účely. V neposlední řadě pak poskytne náhled do několika výzkumů z různých kulturních prostředí provedených za pomoci ACFS. Součástí práce je i návrh výzkumu, který má za cíl ověřit validitu ACFS jako nástroje pro diagnostiku školní zralosti.
Diagnostika školní zralosti u dětí a narušenou komunikační schopností
Beránková, Adéla ; Komorná, Marie (vedoucí práce) ; Kotvová, Miroslava (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou školní připravenosti dětí s řečovými obtížemi v předškolním období. V teoretické části práce jsou podrobně popsány oblasti vývoje předškolního dítěte, dále komunikace dítěte předškolního věku, školní zralost a připravenost a diagnostika školní zralosti a připravenosti. V praktické části práce je proveden kvalitativní výzkum pomocí diagnostické metody pro posuzování školní zralosti u dětí s narušenou komunikační schopností, které čeká nástup na základní školu. Následně jsou navrženy individuální logopedické intervence pro ty děti, které jsou na základě výsledků z vyšetření zralé pro vstup do základní školy. Cílem práce je přispět k lepšímu porozumění problematice školní připravenosti dětí s narušenou komunikační schopností a poskytnout praktické nástroje pro podporu komunikačních schopností daných dětí při přípravě na nástup do základní školy. Návrh logopedické intervence slouží jako doplnění domácího procvičování před nástupem do ZŠ. KLÍČOVÁ SLOVA Předškolní období, komunikační schopnost, narušená komunikační schopnost, školní připravenost, školní zralost, diagnostika.
Trénink vizuomotorické koordinace u dětí předškolního věku
Buřilová, Markéta ; Vařeková, Jitka (vedoucí práce) ; Křivánková, Markéta (oponent)
Název: Trénink vizuomotorické koordinace u dětí předškolního věku Cíl: Vytvořit a realizovat 3měsíční pohybově-herní program Sovička zaměřený na vizuomotorickou koordinaci, a následně zhodnotit jeho vliv na školní zralost, zrakovou pozornost a jemnou motoriku u dětí v předškolním věku. Metody: Smíšený výzkum formou kvaziexperimentu byl realizován na souboru 26 dětí ve věku 5-7 let z MŠ v Praze, rozdělených na intervenční (n = 13) a porovnávací (np = 13) skupinu. Intervence u intervenční skupiny spočívala v účasti na 10-20minutových lekcích 1x týdně, zaměřených na vizuomotorickou koordinaci: oční gymnastiku doprovázenou říkankami, prvky z Feldenkraisovy metody, hry a cvičení zaměřené na pozornost a koordinaci oko-ruka. Tato cvičení byla následně 2-3x týdně opakována s pedagogy. Sběr dat byl proveden formou vstupního anamnestického dotazníku a pre/post-testu obsahujícího: MABC-2 část jemné motoriky, Orientační test školní zralosti a Zkoušku vizuální pozornosti. Na závěr byl pedagogům z intervenční třídy v MŠ předložen zpětnovazební dotazník vlastní konstrukce. Data byla zpracována v programu Statistica a Microsoft Excel. Výsledky: Po proběhlém programu došlo ke statisticky významnému zlepšení u intervenční skupiny v oblasti zrakové pozornosti, ale nikoli v oblasti jemné motoriky a školní zralosti....
Přechodové objekty u dětí
JANEČKOVÁ, Kristina
Bakalářská práce se zabývá přechodovými objekty u dětí. Cílem práce je zkoumat a popsat, jaké typy přechodových objektů děti vlastní, jak dlouho již objektem disponují a zda vlastní více než jeden přechodový objekt v určitém období. Dalším předmětem zkoumání je popis emotivity a projevů chování v souvislosti s přechodovým objektem. Bakalářská práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a výzkumnou. Teoretická část obsahuje popis přechodového objektu a jeho význam pro vývoj dětské psychiky, specifika dětského vnímání světa v předškolním období, důležitost hry a v neposlední řadě vliv rodičovství na vlastnění přechodového objektu. Výzkumná část je tvořena vlastním výzkumem a jeho interpretací. Výzkumný soubor je tvořen matkami a učitelkami dětí předškolního věku. Použitou metodou sběru dat je polostrukturovaný rozhovor s rodiči a učitelkami dětí, který je analyzován kvalitativním přístupem. V závěrečné části jsou popsány možnosti dalšího výzkumu problematiky.
Imaginární kamarád
ZBOŘILOVÁ, Lucie
Tato práce se zabývá jevem imaginárních společníků, který se vyskytuje u některých dětí předškolního věku. Jejím cílem je nahlédnutí do této problematiky, její přiblížení a poukázání na její rozmanitost. Teoretická část se věnuje vývojovým specifikům předškolního období, hře obecně se zaměřením na hru symbolickou. V rámci symbolické hry pak konkrétně na jev imaginárního společníka. V praktické části se práce na základě analýzy rozhovorů snaží poukázat na témata, která jsou společná pro více imaginárních společníků, stejně jako na ta, která jsou spíše výjimečná.
Společné činnosti rodičů a dětí
PROKOPOVÁ, Alena
Bakalářská práce se zabývá tématem společných činností dětí a rodičů, jejich vzájemnou interakcí a způsobem trávení volného času v rodině. Teoretická část je zaměřena na problematiku rodiny, volného času, vývojová specifika dítěte předškolního věku a důležitost hry v dětství. V praktické části se práce věnuje kvalitativnímu výzkumu realizovaném pomocí metody hloubkového polostrukturovaného rozhovoru s rodiči dětí předškolního věku.
Názory pedagogů na zařazování soutěživých her do prostředí mateřské školy
ROTHOVÁ, Marie
Tato diplomová práce se zabývá názory pedagogů na zařazování soutěživých her do prostředí mateřské školy. Cílem práce je zjistit a analyzovat názory určitého vybraného vzorku pedagogů na tuto problematiku. Práce je rozdělena do čtyř hlavních částí. Úvodní kapitoly jsou věnovány problematice pojetí hry různých autorů a autorit, místu hry předškolního dítěte v prostředí mateřské školy a také samostatné problematice soutěživé hry. Hlavní částí práce je pak analýza a zhodnocení provedeného výzkumného šetření. Podstatou empirické části je kvalitativní výzkum. Metodou získávání dat je polostrukturovaný rozhovor, prostřednictvím kterého jsou pedagogové působící na terciárním stupni vzdělávání dotazováni na zařazování soutěživých her do prostředí mateřské školy.
Učitelka MŠ na filozofické cestě do dětského světa.
KRÁTKÁ, Hana
Tato bakalářská práce se zabývá filozofováním s dětmi v předškolním věku, podmínkami, za kterých se dá realizovat, a v neposlední řadě přínosem pro děti a učitelku. V teoretické části je uvedena obecná charakteristika dítěte v předškolním věku a jeho cesta k filozofování pod vedením učitelky MŠ. Do praktické části jsou zařazeny přepisy jednotlivých filozofických rozhovorů s dětmi a poznatky, které z nich vyplynuly. Hlavní pozornost je věnována rozvoji myšlení dětí a celkovému přínosu filozofování s dětmi v tomto věku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 21 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.